19/10/2013

Primer Social 2013-2014

Divendres 8 d’octubre.- S’ha celebrat el primer social de la temporada, i el jurat Domènec Freixedas concedeix 10 punts a Carlos Lázaro. S’han presentat un total de 32 fotografies, pertanyent a 19 socis i sòcies.

La classificació la trobareu a l’apartat enllaços del menú de l’esquerra.

Quant a la valoració de les fotos per part del Jurat, diu que ha escollit la foto guanyadora per l’expressivitat del nen protagonista.
Sobre la foto de la Sònia, d’un carrer de Barcelona en destaca la presència d’una figura humana, aspecte que ell particularment valora sempre de forma molt positiva.
De la tercera, d’Eduard Aragonés, aprecia la dificultat d’una foto de correfoc, a més en blanc i negre.
La foto del Josep M. Comajuncosas la valora, un cop més, per la figura humana que l’acompanya, donant una certa sensació de soledat.
Sobre l’insecte de la Laura, comenta la correcció tècnica de la foto.
Recomanaria que la foto de la Joana guanyaria si hagués enfosquit les altes llums per equilibrar-la
Del rellotge dalt l’escala i el menut a peu d’escala, valora negativament que el nen està molt encaixonat a la cantonada de la foto, que li falta “aire”.
Sobre el taxi a Nova York de l’Encarna, diu que és correcte i capta el moment, l’oportunitat. És curiosa.
La foto del carrer del Bisbe Irurita, de Barcelona, li mereix una opinió baixa per l’absència d’element humà.
Les bombolles del Joan Clanchet li mereixen un “tècnicament acceptable”
Sobre la torre del castell de Tossa, de l’Ivan Clerch, comenta que li produeix una sensació d’incredulitat, ja que hi ha font de llum de dos costats.
De la foto dels colors de Climent Clerch, diu que és correcte però milloraria en format quadrat, que té massa espai negre.
De la foto de la Rita, la sorra sobre la fulla, “està bé”.
De l’hotel, foto del Francesc Alasà, diu que li pesa el què el rètol de l’establiment descansa massa sobre la part inferior del marc.
La foto del Joan Llopart la valora a la baixa per la falta de contrast, igual que la manca de nitidesa en la foto de la Montse Llopart. Al senyor barbut del Ramon Cuadros li falta detall, que la figura del toro de Raimon Palet li agrada per ser feta de nit “cosa que sembla estar de moda”, però que ha de ser feta de nit, no de capvespre i quant a les vinyes de l’Esperança que està bé de composició però li falta contrast per millorar en general.